Köpvillkor vid köp på Maddii.se

  • Vi erbjuder fri frakt vid köp som överstiger 499 kr. Annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr.
  • Leveranser inom 1-3 vardagar.
  • Vi erbjuder 14 dagars lagstadgad ångerrätt.
  • Vi erbjuder dig som kund flexibla och trygga betalningslösningar. Vid köp hos oss kan du antingen betala med kort, delbetalning eller faktura.
  • Vi erbjuder trygga och säkra leveranser med hjälp av Postnord. På så vis kan du enkelt sätt spåra din beställning.

Leveransvillkor & leveranstid

När du genomfört ditt köp kan du räkna med en leverans inom 1-3 vardagar innan din beställning anländer till det utlämningsställe som finns närmst den adress du angivit vid ditt köp. Beställningen skickas till det utlämningsställe som finns närmst den adress du angivit vid beställning. När din beställning har kommit fram så får du ett SMS skickat till det telefonnummer som är angivet vid beställningen. På så vis får du direkt information om att ditt paket är redo för uthämtning.

Vi samarbetar med Postnord vilket gör det möjligt för dig att handla kläder, skor och accessoarer från vår butik oavsett vart du befinner dig. Skulle det mot förmodan bli någon försening av din leverans så meddelar vi dig antingen via e-post eller per telefon så fort vi får kännedom om situationen. Skulle det bli någon försening har du enligt lag rätt att häva ditt köp (Lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar och om det skulle finnas något fel i vårt lagersaldo.

Orderbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning så bekräftar vi den genom att skicka ut en orderbekräftelse till den e-postadress som du angett vid beställning. I e-postmeddelandet får du ytterligare information om din beställning. Var alltid noggrann och se till så att alla uppgifter du anger vid ditt köp stämmer. Skulle det vara så att du anger fel uppgifter så meddela oss så hjälper vi dig direkt. Vi skickar därefter ut en notering om att din beställning är packad och ivägskickad till det utlämningsställe som finns närmast den adress du angivit vid ditt köp. Om frågor och funderingar uppstår efter ditt köp så tveka inte på att kontakta vår kundtjänst, antingen via telefon eller e-post.

Betalningsvillkor och betalningsalternativ

När du handlar hos oss så erbjuder vi dig ett par valmöjligheter när det kommer till betalningslösningar. Du kan välja mellan kortbetalning, faktura och även genom delbetalning. Vid köp genom bankkort/kreditkort tillkommer inga ytterligare avgifter. Vid köp som understiger 499 kr tillkommer en fraktkostnad om 49 kr. Det går alldeles utmärkt att använda MasterCard, VISA, Maestro, American Express och Diners Club. Vid betalning av kort hanteras din betalning av Klarna som garanterar en snabb och säker betalning. Skulle oklarheter uppstå vid betalningar genom Klarna så hänvisar vi dig till att ta kontakt med Klarnas kundtjänst.

Kortbetalning
Maddii.se använder en betalväxel som tillhandahålls av Klarna. Klarna ansvarar för full säkerhet då du använder deras betaltjänst. Vid köpet krypteras informationen så att ingen obehörig kan komma åt den. Vi sparar aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS). Klarna som all kortbetalning går igenom uppfyller kraven för PCI-DSS. Maddii.se tar inte ut någon extra avgift om du använder dig av denna betalningsform. På Karlinds hanteras personuppgifter i enlighet med den svenska personuppgiftslagen, PUL. Detta innebär att personuppgifterna skyddas enligt de villkor som rör behandlingen av de uppgifterna.

Faktura
Faktura är ett smidigt alternativ till postförskott, du behöver aldrig betala något innan du har mottagit ditt paket. Fakturan skickas med din order, på så sätt kan du se varan innan du betalar för den! Vi erbjuder betalning mot faktura via vår samarbetspartner Klarna. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning mot ditt personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och din folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utsäger sig för att vara. Klarna gör en sedvanlig kreditkontroll vid fakturabeställning. Betalning mot faktura skall vara oss tillhanda inom 14 dagar efter du lagt din beställning. Om din kreditansökan inte godkänns av Klarna nekas du kredit och vi ber dig använda ett annat betalsätt. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. En faktureringsavgift tillkommer på 29 kr vid detta alternativ. Betalningsvillkor är på 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med (f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta med 2 % per månad + gällande referensränta.

Dela upp din betalning med Klarna

Vi kan erbjuda dig som kund att dela upp din betalning. Du kan handla från 50 kr och uppåt via betalningsalternativet ”Delbetalning – Klarna”. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. En faktureringsavgift tillkommer på 35 kr vid detta alternativ. Du kan lätt se din lägsta månadskostnad inne i artikeln. Snabbfakta

• Betala lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
• Ingen uppläggningsavgift.
• Årsränta f.n. 19,5 %.
• För köp på minst 50 kr.

Effektivränta vid köp för 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 4 månader är 1,75%. Din totalkostnad blir 5029 kr. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig. För frågor gällande Delbetalning – Klarna och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post info@kreditor.se.

Priser och avgifter

De priser som finns angivna på Maddii.se är i svenska kronor (SEK), inklusive moms om 25 %. Utöver varans kostnad tillkommer en fraktavgift på 49 kr för alla köp som understiger 499 kr. Vi har kontinuerligt löpande kampanjer, håll därför koll på de rabattkoder som vi lämnar ut för att få bästa möjliga pris på ditt köp. Var därför noggrann med att skriva in den rabattkod du fått tillhanda för att få avdrag vid betalningstillfället.

Utlämningsställe

Vi skickar din beställning med hjälp av Postnord, som erbjuder trygga och säkra leveranser i hela landet. Din beställning skickas till det utlämningsställe som finns närmst den adress du angivit vid din beställning. När din beställning anlänt till det utlämningsställe som är närmst dig får du en avisering via SMS om att ditt paket är levererat och redo för uthämtning. När du hämtar ut ditt paket som är det viktigt att du har med dig en giltig legitimation tillsammans med den fyrsiffriga kod som framkommer i din SMS-bekräftelse.

Returer & byten

Du kan returnera ditt köp upp till 14 dagar från ditt det datum att du genomfört ditt köp. Vid händelse att du inte skulle vara nöjd med ditt köp så har du möjlighet att returnera din beställning till oss. Vi vill väldigt gärna veta varför du inte var nöjd med ditt köp och är lyhörda för att förbättra oss för att motsvara din förväntningar. Vi är därför tacksamma för om du skulle vilje meddela oss om vad det beror på. Vi uppmanar dig därför att meddela oss om storleken inte passat, om kvalitén inte var som du tänkt dig eller vad det nu än må vara. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig på bästa tänkbara sätt. Vi skickar alltid med en retursedel så att du på ett enkelt och smidigt sätt kan skicka tillbaka din beställning till oss. Skulle det uppstå några oklarheter eller funderingar så är du mer än välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst antingen via telefon eller e-post. När din retur inkommit till oss så säkerställer vi att allt är i sin ordning och därefter återbetalar vi dig. Du kan räkna med att dina pengar vid sådana fall återfinns på ditt konto inom 2-5 bankdagar.

Skulle du vilja byta en vara du köpt så ber vi dig att returnera varan, gärna tillsammans med ett meddelande som talar om för oss vad som gjort att du varit nöjd med ditt köp. Kontakta oss och lämna varan vid ditt närmsta utlämningsställe för att skicka tillbaka varan som du önskar att byta.

Skicka tillbaka varan till oss på följande adress:

Södergatan 31, 467 30 Grästorp

Reklamationer

Om du skulle vilja reklamera din beställning, eller vid händelse att vi skickat ut fel vara till dig, så ber vi dig kontakta oss snarast möjligt. Det är din skyldighet som kund hos oss att kontrollera din återleverans till oss. Om förpackningen som du hämtat ut är sönder eller inte i förväntat skick så är det viktigt att du anmäler det direkt till personalen på utlämningsstället där du hämtat ut ditt paket. Om varan skadas eller försvinner under transporten till dig så är vi på Maddii.se betalningsansvariga, förutsatt att du i god tid tagit kontakt med oss. Om varan däremot skadas eller kommer bort vid ett återsändande så är du som kund som betalningsansvarig.

Vid reklamationer står vi för fraktkostnaden när du returnerar din beställning. Du får då varan krediterad när den nått oss. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). Normalt tar det 1-2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller återbetalning av ditt köp. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag. Skulle det uppstå oklarheter eller funderingar som uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst, antingen via telefon eller e-post, så hjälper vi dig så gott vi kan.

När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig den summa som du lagt ut för varan samt din fraktkostnad eller byter till en ny vara enligt överenskommelse med dig. Var noga med att lämna rätt adressuppgifter, ordernummer och bankkontonummer på retursedeln och även orsaken till returen. Pengarna återbetalas i regel inom två veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).

Om du upplever att någonting är oklart så är du mer än välkommen att kontakta oss på antingen telefonnummer 0514 - 510 30 alternativt per e-post på info@maddii.se.

Väl mött!

Med vänliga hälsningar,

Maddii.se teamet.