Köpvillkor

Vid köp på Maddii.se erbjuder vi dig följande:

  • Fri frakt vid 499 kr. Annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr.
  • Leverans inom 1-3 vardagar.
  • Enkel retur.
  • Öppet köp i 30 dagar.
  • Klarna Checkout - Betalningar med kort/faktura/delbetalning.
  • PostNord MyPack - Vilket innebär att du kan spåra din försändelse hela vägen hem till ditt närmsta utlämningsställe.
  • God service och hjälp när du behöver den.

1. Leverans

Vi skickar din beställning till dig så fort vi kan, vilket innebär att den når dig inom 1-3 vardagar. Beställer du tidigt på dagen så skickar vi din beställning redan samma dag. Vi skickar din beställning med hjälp av PostNords tjänst MyPack som gör att du enkelt och smidigt kan följa din beställning från oss hem till ditt närmsta utlämningsställe.

När din beställning är packad och klar för att skickas så får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du angivit vid beställningen. När leveransen väl är framme vid det utlämningsställe som finns närmst den adress du bor på - så får du en avisering från PostNord till det telefonnummer som du angivit vid beställningen. Tänk på att ta med dig en giltig legitimationshandling när du hämtar ut ditt paket.

Om något oväntat skulle ske, exempelvis en försening i leveransen, så är du välkommen att kontakta oss för att få hjälp. Vi hjälper dig att reda ut eventuella oklarheter. Skulle leveransen fördröjas på grund av oss - så kontaktar vi dig och informerar om situationen. Vid förseningar har du enligt lag rätt att häva ditt köp (Lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Vi reserverar oss dock för eventuella saldofel.


2. Orderbekräftelse

När din order blivit lagd så skickas en orderbekräftelse ut till den e-postadress du angivit vid köpet. E-postmeddelandet innehåller information om ditt köp, exempelvis vad du beställt, vilken storlek samt den totala kostnaden på köpet. Var vänlig och dubbelkolla så att den information du lämnar till oss stämmer - det underlättar för båda parter.

Skulle du råka ange fel uppgifter så ber vi dig ta kontakt med oss så hjälper vi dig. Du får ytterligare ett bekräftelsemail när din beställning är packad och lämnar oss.


3. Betalning

Vi tillhandahåller Klarna Checkout vid betalningar. Klarna är Sveriges främsta och mest igenkända betalningsleverantör och erbjuds av Klarna Bank AB. Vid köp hos oss agerar Klarna som en mellanhand mellan dig som kund och oss som företag.

Klarna Checkout erbjuder möjligheten att betala med kort, faktura och delbetalning. De kort som accepteras är MasterCard, VISA, American Express, Diners Club och Maestro.

Vid eventuella frågor kring faktura och delbetalningar så hänvisar vi till Klarna som ansvarar för tjänsten. Du kan besöka deras hemsida här.


3. 1 Kortbetalning
Vid kortbetalning ansvarar Klarna Checkout fullt för säkerheten när du nyttjar deras tjänst. Din information krypteras så att ingen obehörig kan komma åt den. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter utan dessa får enbart Klarna tillgång till då de fungerar som en mellanhand i betalningsmomentet. Den information du anger skickas krypterat via säkra servrar (SSL/HTTPS) för att garantera din trygghet.

Vi hanterar personuppgifter i enlighet med den svenska personuppgiftslagen (PUL). Det innebär att dina uppgifter är skyddade. Vill du läsa mer om personuppgiftslagen så besök gärna Regeringens hemsida.

3. 2 Faktura
Du kan välja att betala med faktura. Detta är ett smidigt sätt att slippa lägga ut pengar innan din beställning levererats till dig. Det är Klarna som ansvarar för att skicka ut fakturan antingen hem till dig eller till din e-postadress. Klarna kommer att genomföra en kreditupplysning på dig för att säkerställa att det inte finns några betalningsanmärkningar. De jämför även ditt personnummer gentemot din folkbokföringsadress för att säkerställa att du är du.

Frågor som rör faktura och villkor hänvisar vi till Klarna som tillhandahåller betalningsalternativet. Vi kan inte förlänga din faktura tid eller göra några andra typer av förändringar i det avtal som du gjort med Klarna när du handlat. Besök gärna Klarnas hemsida om du behöver hjälp.

3. 3 Dela upp din betalning med Klarna

Klarna gör det möjligt för dig att dela upp din betalning utefter vad som passar just dina behov. Du kan själv avgöra hur mycket du vill delbetala varje månad så länge det överstiger det angivna minimibeloppet på fakturan. Vilket belopp som är minimum framgår på din faktura och varierar beroende på hur stort ditt totala köpbelopp är. Du kan enkelt följa upp dina köp, betalningar och fakturor på Klarnas hemsida.

4. Priser och avgifter

De priser som finns angivna hos oss är samtliga i svenska kronor (SEK). Priserna är inklusive moms (25 %) vilket innebär att det inte dyker upp några dolda avgifter i något skede. Fraktkostnad tillkommer vid köp som understiger 499 kr samt att vi tar en returkostnad på 29 kr vid byten/returer.


5. Utlämningsställe

Vi skickar din beställning med PostNord som genom tjänsten MyPack tillhandahåller spårbara leveranser i hela landet. Din beställning kommer att skickas till det utlämningsställe som finns närmst angiven den adress som du uppgett när du genomförde din beställning.

När din beställning är levererad så aviseras du via SMS med en fyrsiffrig kod som du tillsammans med giltig legitimation tar med dig vid uthämtningen. Vid frågor som rör leveranser efter att beställningen lämnat oss - hänvisar vi till PostNord.


6. Returer och byten

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar från det datum du hämtat ut din beställning från utlämningsstället. Det innebär att du inom 30 dagar är välkommen att returnera eller byta din beställning om du inte skulle vara nöjd.

Det är viktigt att tänka på att underkläder är ett undantag från den vanliga retur/bytesrätten. Detta då underkläder är intima och omfattas därför inte av den sedvanliga retur- och bytesrätten.

När du returnerar eller byter så ber vi dig ta kontakt med oss. Berätta gärna varför du vill returnera eller byta. Vi kommer i samband med ditt e-postmeddelande skicka ut en retursedel till den e-postadress som angivits vid köpet. Denna retursedel behöver du skriva ut och därefter fästa på det paket som ska tillbaka till oss. Vi debiterar en returkostnad på 29 kr - vilket regleras i samband med att vi återbetalar/krediterar dig.

När din retur kommit till oss så granskar vi och säkerställer att ingen skada skett varpå vi bekräftar till dig att vi tagit emot den. Om allting är i sin ordning så genomför vi en återbetalning/kreditering via Klarna. Om du betalat med kort kan du räkna med att pengarna kommer in på ditt konto inom 5 bankdagar från det att vi genomfört återbetalningen.

Om du själv vill stå för returfrakten så ber vi dig skicka returen/bytet till följande adress:

Eprix AB

Verkstadsgatan 2

252 27 Helsingborg

Sammanfattningsvis - för att returnera/byta

a) Skicka ett e-postmeddelande till info@maddii.se med rubriken Retur eller Byte

b) Uppge ditt ordernummer (detta framgår i det bekräftelsemail du fått när du gjorde din beställning).

c) Vi skickar då en retursedel till din e-postadress som du sedan skriver ut och sätter på återförsändelsen.

d) Om du inte har möjlighet att skriva ut så skickar vi en retursedel till din hemadress.

e) Vi tar emot din retur och godkänner den varpå vid informerar dig om att den tagits emot och godkänts.

f) Vi genomför därefter en återbetalning/kreditering via Klarna.

g) I samband med återbetalningen/krediteringen debiterar vi en returkostnad på 29 kr.



7. Reklamationer

Om något skett med din vara som gör att du vill reklamera den så ber vi dig kontakta oss. Det är viktigt att tänka på att det är din skyldighet som kund att kontrollera att återleveransen når fram till oss.

Vid händelse av att förpackningen som du hämtat ut är sönder eller inte i förväntat skick så är det väldigt viktigt att du direkt anmäler skadan till personalen på utlämningsstället i samband med uthämtning. Skulle varan skadas eller försvinna under transporten så är vi på Maddii.se betalningsansvariga, förutsatt att du i god tid tagit kontakt med oss. Om det däremot är tvärtom, att varan skadas vid återleverans blir du som kund betalningsansvarig.

Vid reklamationer står vi för fraktkostnaden när du skickar tillbaka din beställning, din beställning blir då krediterad när vi hanterat den. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). Det tar normalt 1-2 veckor från det att du skickat din retur till oss fram till att din återbetalning återfinns på ditt konto. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtid enligt svensk lag.


8. Kontakt

Vill du komma i kontakt med oss så finns det två kommunikationskanaler. Vi har en kundtjänst som du når via telefon på vardagar mellan klockan 10.00 - 16.00 samt en e-postadress - info@maddii.se. Vi svarar så fort vi kan och i normala fall besvarar vi ditt mail inom en eller några få timmar.

  • Telefon: 0514 - 510 30
  • E-post: info@maddii.se
Få 20 % rabatt