Köpvillkor

När du handlar hos oss kan du förvänta dig:

  • Fri frakt när du handlar för över 499 kr. Om du handlar för mindre än 499 kr så tillkommer en fraktkostnad på 49 kr.
  • Din beställning levererad till dig inom 1-3 vardagar.
  • Du har 30 dagars ångerrätt om du skulle vilja returnera din leverans. Det är alltså 30 dagar efter det att du mottagit din beställning.
  • Du har möjligheten att välja mellan flera flexibla betalningssätt. Välj mellan kortbetalning, faktura och delbetalning.
  • Spårbara försändelser genom Postnord MyPack så att du enkelt kan följa din beställning från oss hem till ditt närmsta utlämningsställe.
  • God service och bra kundkontakt. Vi hjälper dig gärna om du har frågor och funderingar.

1. Leveranser

Från det att du har lagt din order så ser vi till att skicka iväg den så fort som möjligt. Beställer du innan klockan 14.00 på dagen så ser vi till att din beställnings skickas redan samma dag. Din beställning når ditt utlämningsställe inom 1-3 vardagar och en avisering om leveransen kommer skickas till ditt angivna telefonnummer. Vi bekräftar även när vi skickat iväg din beställning via mail, där vi även bifogar försändelsenummer så att du enkelt kan spåra din beställning genom Postnords hemsida. Gå in på länken och klistra in det försändelse nummer som du fått av oss på din mail för att enkelt se hur långt din beställning kommit.

Skulle det av någon anledning bli förseningar i leveransen så ber vi dig ta kontakt med oss så hjälper vi dig. Om det skulle uppstå förseningar på grund av oss så tar vi kontakt med dig för att informera dig och föra en dialog. Vi tror väldigt mycket på kundtransparens och vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss, därför lägger vi stor vikt vid vår kommunikation med våra kunder. Vid förseningar har du enligt lag rätt att häva ditt köp (Lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Vi reserverar oss för eventuella saldofel, vi kommer i sådana fall informera dig och kompensera dig.

2. Orderbekräftelse

När du har lagt din order hos oss så skickas en orderbekräftelse direkt till din angivna e-postadress. I e-postmeddelandet framgår information och uppgifter kring ditt köp, exempelvis varans namn, storlek och pris. Vi uppmanar dig att alltid dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer när du beställer hos oss. Vi tycker det är av yttersta vikt att allt går så bra och smidigt som möjligt när du handlar hos oss, och därav är det viktigt att vi har rätt uppgifter. Om du skulle råka ange fel uppgifter, eller missa något så är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig. Vi bekräftar även när vi skickar iväg din beställning och där medföljer även försändelsenummer så att du enkelt kan spåra och följa leveransen.

3. Betalning

Det är smidigt att betala hos oss, välj den betallösning som passar dig bäst. Vi samarbetar med Hygglig Checkout som är en betalningslösning som erbjuds av Marginalen Bank. Välj mellan att betala med bankkort/kreditkort, där vi tar alla typer av kort - MasterCard, VISA, Maestro, American Express och Diners Club. Du kan även välja att betala med faktura och delbetalningar.


3. 1 Kortbetalning
Hos oss betalar du via Hygglig Checkout som således ansvarar för full säkerhet när du använder deras tjänst. När du handlar så krypteras informationen så att ingen obehörig kan få tillgång till den. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter utan dessa lämnas enbart till Hygglig varpå vi därefter får betalningen genom dem i nästa steg. All information som du anger skickas krypterat via säkrade servrar (SSL/HTTPS) för att du ska känna dig trygg när du handlar. Vi hanterar personuppgifter i enlighet med den svenska personuppgiftslagen, PUL. Det innebär att dina personuppgifter skyddas enligt villkoren som rör hanteringen av dina uppgifter. Vill du läsa om och få mer information om Personuppgiftslagen så ber vi dig besöka Regeringens hemsida.

3. 2 Faktura
Du kan välja att handla mot faktura, vilket är ett smidigt sätt att slippa betala innan du mottagit din beställning. Fakturan skickas hem till dig från Hygglig så att du enkelt kan följa vad du beställt och därefter antingen betala allt eller delbetala månadsvis. Med denna metod kan du tryggt få hem din beställning och bestämma dig om du vill ha den eller inte, innan du betalar. När du handlar med faktura kommer Hygglig att begära en kreditupplysning på dig för att säkerställa att du inte har betalningsanmärkningar, de gör även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadress för att säkerställa att det verkligen är rätt person. Betalningsvillkor som gäller vid betalning mot faktura framgår på din faktura från Hygglig. Har du frågor kring fakturor och betalningar som gjorts så hänvisar vi till Hyggligs hemsida.

3. 3 Dela upp din betalning med Hygglig

Hygglig erbjuder möjligheten att dela upp sin betalning utefter vad som passar just dina behov. Du väljer själv hur mycket du vill delbetala månadsvis så länge det överstiger minimibeloppet. Minimibeloppet framgår på fakturan och är beroende av hur stort köpbeloppet är. Du kan enkelt följa din köp om du besöker Hyggligs hemsida, ange din e-postadress och logga in för att kunna följa dina fakturor och betalningar.

4. Priser och avgifter

Alla priser som finns angivna på Maddii.se är i svenska kronor (SEK), priserna är inklusive moms om 25 %. Om du handlar för mindre än 499 kronor så tillkommer en fraktavgift i kassan på 49 kronor. Utöver fraktkostnad har vi inga dolda avgifter utan de priser du ser på sidan är de som gäller.

5. Utlämningsställe

Din beställning skicka med Postnord som erbjuder spårbara försändelser i hela landet. Din beställning levereras till det utlämningsställe som är närmst den adress du angivit vid köpet. När Postnord levererat din beställning till utlämningsstället aviseras du via SMS med en kod som du sedan anger vid hämtning. Du behöver ha med en giltig legitimation vid uthämtning samt den fyrsiffriga kod som finns i SMSet. Följ din leverans på deras hemsida, vid eventuella frågor som rör frakt och leverans hänvisar vi till Postnord.

6. Returer och byten

Hos oss har du, enligt lag, rätt att returnera ditt köp upp till 30 dagar från det datum du genomfört ditt köp. Om din beställning inte motsvarar dina förväntningar, eller inte är rätt storlek så är du välkommen att returnera din beställning till oss. Viktigt att tänka på är att underkläder är ett undantag, då det är produkter som är intima och omfattas därför inte av den sedvanliga retur- och bytesrätten.

När du returnerar tar vi gärna del av varför du valt att returnera. Var storleken för liten? För stor? Motsvarande den inte dina förväntningar? Eller ångrade du dig bara helt enkelt? Vi lyssnar mer än gärna på din feedback.

När vi tagit emot din retur så granskar vi och säkerställer så att ingen skada har skett samt att varan är i samma skick som när vi skickade den, och därefter återbetalar vi dig för köpet. Du kan förvänta dig att dina pengar återfinns på ditt konto inom 2-5 bankdagar från det att vi tagit emot returen. Vid köp av faktura så kontaktar vi Hygglig och ser till att köpet antingen annulleras eller korrigeras, beroende på om du skickat tillbaka allt eller delar av din beställning.

Om du vill byta en vara så returnerar du den till oss samt att du kontaktar oss antingen via telefon eller e-post så hjälper vi dig. Fraktkostnader för både returer och byten bekostas av dig som kund.

Du skickar din retur till oss på följande adress:

  • Huset Smått & Gott
  • Södergatan 31
  • 467 30 Grästorp

7. Reklamationer

Skulle du vilja reklamera din vara eller om vi skickat ut fel vara till dig så ber vi dig ta kontakt med oss. Viktigt att tänka på är att det är din skyldighet som kund att kontrollera att leveransen tillbaka till oss når fram. Vid händelse av att förpackningen som du hämtat ut är sönder eller inte i förväntat skick så är det väldigt viktigt att du direkt anmäler skadan till personalen på utlämningsstället i samband med uthämtning. Skulle varan skadas eller försvinna under transporten så är vi på Maddii.se betalningsansvariga, förutsatt att du i god tid tagit kontakt med oss. Om det däremot är tvärtom, att varan skadas vid återleverans blir du som kund betalningsansvarig.

Vid reklamationer står vi för fraktkostnaden när du skickar tillbaka din beställning, din beställning blir då krediterad när vi hanterat den. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). Det tar normalt 1-2 veckor från det att du skickat din retur till oss fram till att din återbetalning återfinns på ditt konto. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtid enligt svensk lag.


8. Kontakt

Vi tycker det är viktigt att bygga relationer med våra kunder. Vi tror starkt på transparens hela vägen och vi vill göra din köpupplevelse så bra och smidig som möjligt. Om det dyker upp frågor, funderingar eller om du helt enkelt vill lämna feedback på vad vi kan göra bättre, så ber vi dig kontakta oss med oss. Vi lyssnar gärna på vad du har att säga. Du kan kontakta oss antingen via telefon eller e-post, vår kundtjänst är tillgänglig mellan 10.00 - 16.00 måndag till fredag. Vi besvarar alltid ditt mail inom 24 timmar.

  • Telefon: 0514 - 510 30
  • E-post: info@maddii.se
BLACK WEEK 30 % RABATT