FAQ - Vanliga frågor och svar

Vi vill alltid göra det så enkelt som möjligt för dig när du besöker oss. Vi tar därför tacksamt emot frågor och funderingar och hjälper dig. Vi märker ibland att kunder har samma fundering och då har vi som vana att vi tar frågan med oss och publicerar den här, på vanliga frågor och svar, för att det ska bli enklare för dig som kund att få snabba svar på dina frågor. Här har vi samlat de mest förekommande frågorna som ställs till oss.

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Från och med att du lagt din order så har vi målsättningen att behandla den och se till att den blir skickad samma dag. Detta är förutsatt att beställningen gjorts innan klockan 14.00. I de allra flesta fall tar din beställning 1-2 vardagar från oss till det utlämningsställe som du angett vid köpet. Din beställning ska senast befinna sig på det utlämningsställe som du valt, inom 3 vardagar. Skulle det mot förmodan ske något oväntat på vägen och vi får kännedom om detta, så kontaktar vi dig med mer information. Vi uppmanar även dig att ta kontakt med oss om din beställning inte nått fram inom 3 vardagar.

HUR GÖR JAG OM JAG VILL RETURNERA MITT KÖP?

Om du inte skulle vilja lämna tillbaka ditt köp så ber vi dig följa följande steg:

a) Packa varan i en påse/kartong tillbaka till oss.

b) Returfrakten bekostas av dig som kund. Vi rekommenderar att du bokar och skriver ut på egen hand via Postnords hemsida. Det är det enklaste och billigaste sättet att skicka som privatperson. Besök bokningssidan här.

c) Så fort vi tagit emot din retur så hanterar vi den och betalar tillbaka dina pengar eller krediterar din faktura.

Returer och byten skickas till följande adress:

Huset Smått & Gott AB, Södergatan 31, 467 30 Grästorp.

FINNS DET NÅGRA DOLDA FRAKT- OCH BYTESAVGIFTER?

När du handlar hos oss så är priset du ser inklusive moms (25 %) vilket innebär att det inte tillkommer någonting extra när du väl når kassan. Det tillkommer däremot en fraktavgift på 39 kr eller 49 kr vid köp som understiger 499 kr. Vi bjuder alltså på frakten vid alla köp som är över 499 kr. Beroende på vad det du beställt väger, så kan din fraktkostnad bli antingen 39 kr om det är lätta varor, samt 49 kr om varornas vikt överstiger 1 kilo.

HUR VET JAG OM STORLEKEN PASSAR MIG?

Vi får ofta frågor om storlekar och passform på olika plagg. I grund och botten är det svårt för oss att uttala oss om huruvida plagget kommer passa bra på dig eller inte. Vi ser alla olika ut och våra kroppsformer skiljer sig likaså. Utöver det så har plaggen en passform som är till för att främja olika saker på bäraren. Vår bästa rekommendation är därför att utgå från vad du har för storlek i andra plagg och välj samma även här.

Storlekar kan variera mellan olika varumärken men i regel är skillnaderna inte så stora att det skulle avvika med en hel storlek. Det är även bättre om du kan dina mått, eller har möjlighet att ta dem, för då kan du ta hjälp av våra storleksguider och få en bättre överblick.

HUR GÖR JAG OM JAG VILL BYTA EN VARA?

Att byta går alldeles utmärkt. Vi har öppet köp i 30 dagar från och med det datum som du tagit emot varan. Om du skulle vilja byta så ber vi dig att;

a) Kontakta oss, antingen via telefon eller e-post och informera om att du skulle vilja byta och vad du skulle vilja byta till.

b) Du skickar på egen bekostnad tillbaka varan till oss varpå vi kontrollerar, godkänner och skickar ut vad du velat byta till.

c) Om du skulle vilja byta till något som kostar mer så behövs en tilläggsbetalning från dig. Skulle varan du bytt till däremot vara billigare än den du ursprungligen köpt, så betalar vi tillbaka mellanskillnaden.

VAD HÄNDER MED MIN FAKTURA OM JAG LÄMNAR TILLBAKA DELAR AV MIN BESTÄLLNING?

Om du skulle vilja behålla delar av din beställning och skickar tillbaka resten så krediterar vi det från din faktura så fort vi godkänt returen. Det innebär att vi meddelar företaget som står för betalningstjänsten, att du returnerat varor för XX kronor varpå de tar bort det från fakturan, eller krediterar dig om betalning redan skett.


BLACK WEEK 30 % RABATT